Programma

Programma 125 jarig bestaan op 18 en 19 mei 2019.

Zaterdag 18 mei:

14:00          Ontvangst.
14:30 – 17:00  Receptie voor genodigden, oud bestuursleden, 
               oud koningsparen, sponsoren en leden.
               Presentatie nieuwe uniformen.
               Presenteren nieuwe handboog dames sectie.
20:00 – 00:00  Feestavond.



Zondag 19 mei:

09:00   Ontvangst besturen, koningsparen, genodigden.
09:45   Welkomstwoord door de voorzitter en overige sprekers.
        Aanbieden van de erewijn door de gemeente.
        Aansluitend de commandantenbespreking.
11:00   Officiële opening van het concours met 
        diverse korte sprekers.
11:30   Start mars wedstrijden met onderweg het defilé
13:00   Start schiet en vendelwedstrijden.
14:00   Start van het koningschieten,
         vertrek is vanaf de eretribune.
14:30   Start bielemannenwedstrijden.
17:30   Slotceremonie met prijsuitreikingen.

Zondagmiddag vanaf 13:30 tot 17:30 met uitloop tot 18:00 muziek 
in het Schuttersgebouw van E.M.M.

Toelichting op het programma

 Zondagmiddag is er vanaf 13:30 tot 17:30 met uitloop tot 18:00 muziek in het Schuttersgebouw van E.M.M.
Alle festiviteiten en wedstrijden vinden in en rondom het schuttersgebouw plaats.
We verzoeken de deelnemende verenigingen om zich tijdig op te stellen in de voor hen gereserveerde vakken. De eretribune op het veld dient vrij gelaten te worden voor de genodigden.
Het opstellen van de koetsen met paarden is bij Edwin Jansen Speciaalvoeders aan de Pannerdenseweg 18. Van hieruit kunnen zij invoegen voor de marswedstrijd.
De marswedstrijd vertrek vanaf het veld richting Pannerdenseweg waar de start is van de marswedstrijd. Het defilé is tijdens de rondgang plaatsvinden.
De lengte van de mars bedraagt ca. 2,7 km.
Er wordt vervoer van en naar de eretribune bij Staring geregeld. Alle wedstrijden vinden plaats rondom het schuttersgebouw van EMM.
De deelnemende koningen en koninginnen moeten zich kunnen legitimeren met een geldig legitimatiebewijs. Zonder legitimatie mag er niet geschoten worden.

In overleg met de Kring De Liemers en Afgevaardigde van de Federatie St. Hubertus willen wij, Schutterij E.M.M. Ooy-Zevenaar, jullie extra aandacht vragen voor de volgende zaken:
– Het Defilé vindt plaats op een rechte weg ter hoogte van Zaal Staring. Na het defilé en na de
eretribune volgt er een bocht naar rechts, deze bocht wordt nog mee gejureerd!
– Gedurende de hele dag worden er foto’s en video opnames gemaakt. Deze kunnen voor PR
doeleinden gebruikt worden. Mocht hier bezwaar tegen zijn dan dient men dit voor aanvang
van het concours aan te geven.
– De schutterijen zijn zelf verantwoordelijk voor beheer en opslag van wapens, materialen,
kleding, etc.
– Door de vele aanmeldingen zijn de opstelvakken wat beperkter in ruimte dan normaal, graag
begrip hiervoor.

Briefing / controle van de verschillende wedstrijdonderdelen:
Tijden en locaties worden op verschillende manieren bekend gemaakt o.a.bij de commandantenbespreking. Houdt u echter ook de aanwijzingen in de gaten voor actuele informatie op de dag zelf. Bij twijfel is ons barpersoneel geautoriseerd naar een ID bewijs te vragen en eventueel alcohol te weigeren.
Alcoholische- en non-alcoholische consumpties worden met munten afgerekend; broodjes, friet en vis met contant geld.

Bereikbaarheid
Tijdens de gehele dag zijn er enkele coördinatoren aanwezig waarbij men met allerhande vragen terecht kan. Zij zijn te herkennen aan een badge.
Telefoonnummer Schuttersgebouw E. M. M. Ooy-Zevenaar: 0316-332052.

Aansprakelijkheid
De organiserende vereniging, federatie en kring zijn niet aansprakelijk voor ongelukken, vermissingen of schade, veroorzaakt door of overkomen aan deelnemende verenigingen, gilden en particulieren.

EHBO
Er zijn deze dag op het wedstrijdterrein mensen van de EHBO aanwezig. Deze EHBO post is duidelijk aangegeven. Voor verdere vragen kunt u terecht bij de coördinatoren van deze dag.

Afval
Gedurende de dag wordt er gebruik gemaakt van diverse (particuliere) terreinen. We verzoeken u vriendelijk op deze terreinen extra zorgvuldigheid te betrachten en geen rommel achter te laten. Er zullen voldoende afvalemmers aanwezig zijn om uw rommel in te deponeren. Bij voorbaat dank voor uw medewerking.